درمان ریزش مو با طب سوزنی و محلول ضد ریزش مو
نوشته شده توسط : salamati

 

طب سوزنی که امروزه به عنوان یک روش درمانی جایگزین شناخته می‌شود از هزاران سال پیش در چین رواج پیدا کرد. طب سوزنی برای قرن‌ها برای درمان بیماری‌ها و دردهای مختلف، از کمر درد گرفته تا سردرد، مورد استفاده قرار گرفته است. در طب سوزنی سنتی، سلامتی افراد به انرژی "چی" (نیروی حیاتی انرژی بخش که در بدن جریان دارد) خوب بستگی دارد. هنگامی که مسیر انرژی "چی" مسدود می‌شود، می‌تواند باعث بروز بیمار شود. طب سوزنی با رهایی از موانع به بازیابی جریان انرژی سالم کمک می‌کند. در طول یک جلسه طب سوزنی، یک متخصص با سوزن‌های بسیار ظریف نقاط خاصی را در بدن فرد تحریک می‌کند. این نقاط با علائمی مطابقت دارند که فرد قصد درمان آنرا دارد.

طب سوزنی گاهی اوقات به عنوان یک درمان برای طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها شناخته می‌شود. تحقیقات ادعاهای طرفداران طب سوزنی را در چند زمینه درمانی، به ویژه تسکین کمردرد و گردن درد، تأیید می‌کند. در زمینه‌های دیگر، مانند ریزش مو یا تقویت رویش مو، تحقیقات کمتر قطعی است. با این حال، شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد طب سوزنی ممکن است برای حداقل یک نوع ریزش مو مفید باشد. در حالی که محصولات ضد ریزش مو فراوانی در بازار موجود است، درک این نکته مهم است که ریزش مو یک مشکل سطحی نیست و نیاز به رویکردی چند جانبه دارد. به همین دلیل است که استفاده از درمان جایگزین به عنوان راه حل می‌تواند ایده خوبی باشد.

 

شایع‌ترین علل ریزش مو

 

۱- عوامل ژنتیکی

۲- اختلالات تیروئید

۳- عدم تغذیه و رژیم غذایی مناسب

۴- استرس مزمن

۵- کمبود آهن

۶- استفاده طولانی مدت از مواد شیمیایی قوی

 

دلایل ریزش مو در زنان

ریزش مو در زنان ممکن است در اثر تغییر در داروهای ضد بارداری و همچنین مواردی مانند زیر باشد.

 

  • کم خونی
  • بی اشتهایی یا پرخوری
  • نارسایی کبدی
  • کم کاری تیروئید
  • بیماری تیرویید
  • بیماری کبد
  • نارسایی کلیه
  • عفونت‌های ویروسی، قارچی یا تک یاخته‌ای

 

درمان ریزش مو با طب سوزنی (طب سنتی)

براساس طب سنتی چینی، ریزش مو به مواردی مانند خون و سلامت اندام‌های داخلی مربوط می‌شود. با تقویت این قسمت‌های بدن، رشد مجدد مو صورت می‌گیرد. طب سنتی چینی با بهبود گردش خون و رسیدن مواد مغذی به پوست سر باعث رشد موهای جدید می‌شود. اگر به تازگی ریزش مو شروع شده باشد، درمان حدود 6 تا 9 ماه به طور می‌انجامد. معمولا برای کسب نتایج بهتر از گیاهان چینی نیز استفاده می‌کنند و هنگامی که با گیاه درمانی و ماساژ درمانی همراه شود، در جلوگیری از ریزش مو و رشد مجدد مو به شدت مؤثر واقع می‌شود. البته رشد مو با طب سوزنی از هر فردی با فرد دیگر متفاوت است.

استفاده از گیاهان دارویی چینی برای درمان ریزش مو

از چندین گیاه مختلف چینی می‌‌توان برای رفع علل ریزش مو استفاده کرد. داروهای گیاهی می‌توانند رشد مو را نیز سریع‌تر کنند. گیاهی به نام فوتی (Fo-ti) یکی از درمان‌های مهم ریزش مو در شرق است که دارای موفقیت طولانی مدت است. البته بهتر است در کنار گیاهان دارویی از طب سوزنی نیز استفاده شود. گیاهان دیگر برای جلوگیری از ریزش مو عبارتند از:

 

  • جلبک های تالوس
  • گانودرما
  • گزنه گزنده

طب سوزنی برای درمان ریزش موی مردان

طاسی الگوی مردانه بیش‌تر مواقع نتیجه عوامل ژنتیکی و تغییرات هورمونی است. در یک مطالعه، محققان دریافتند که طب سوزنی گاهی اوقات بهتر از دارو برای درمان ریزش مو است. به طور دقیق مشخص نیست که چرا طب سوزنی در درمان این بیماری مؤثر است. اما همان‌طور که گفتیم احتمالاً مربوط به افزایش جریان خون و بهبود گردش خون در پوست است.

طب سوزنی برای درمان ریزش موی زنان

ریزش موی زنانه، در نتیجه عوامل ژنتیکی و تغییرات هورمون‌ها است. زنانی که ریزش مو را تجربه می‌کنند ممکن است با استفاده از طب سوزنی بهبود ریزش و رشد مجدد مو را تجربه کنند. سوزن های ریز ممکن است به تحریک پوست سر کمک کرده و احتمال بازگشت مو را بهبود ببخشند. همچنین در صورتی که ریزش مو شدید نشده باشد در جلوگیری از ریزش نیز تأثیرگذار است.

 

مزایای طب سوزنی برای رشد مو


  • شاخص‌ترین مزیت طب سوزنی برای درمان ریزش مو این است که این روش درمانی کاملاً ایمن است و نیازی به مصرف کردن مواد شیمیایی یا استعمال مواد شیمیایی بر روی پوست سر ندارد. به علاوه با انجام دادن طب سوزنی از مزیت جانبی آزاد شدن جریان انرژی برخوردار می‌شوید که سلامت عمومی بدن را بهبود می‌دهد و پوستی نرم و صاف را برایتان به ارمغان می‌آورد.
  • طب سوزنی درمانی بدون درد است که نیازی به تزریق داروی بی‌حسی ندارد. طب سوزنی اثر درازمدتی بر رویش مو دارد، البته توصیه می‌شود که درمان را به طور دوره‌ای تکرار کنید تا جریان خون در بهترین حالت ممکن باقی بماند و ریشه‌های مو تقویت شود.

محلول ضد ریزش مو درمان ریزش مو ارثی هورمونی

 

عملکرد محتویات محلول ضد ریزش مو بایوفول

محلول ضد ریزش مو فوری شوک حاوی: پلاسنتای گیاهی (پلاسنتا کمپلکس) و پروکاپیل کمپلکس
و ب کمپلکس : ب۱ ب۲ ب۳ ب۵ ب۶ ب۷ ب ۹ ب۱۲ و ترکیبات آمینو اسیدها، آمینو پرولین ها و همچنین ویتامین های A,E می باشد.

خواص محلول ضد ریزش مو گیاهی بایوفول : این محلول (سرم ضد ریزش مو و رشد مو) انرژی، درخشش و استحکام مو را بازیابی می کند.
این محصول غنی شده با پروکپیل کمپلکس برای محافظت و تقویت مو می باشد.

تونیک ضد ریزش مو بایوفول کانادا با ترکیب فرمولی پروتئین سویا و کراتین موجب بازسازی و مراقبت از تارهای آسیب دیده و نازک مو می شود.

تونیک ضد ریزش مو شوک غنی شده با آمینو اسید ها و ویتامین های گروه ب (ب کمپلکس)
موجب حالت دهندگی و بهبود بد حالتی مو ،بازسازی، احیاء و تحریک پوست سر و فولیکول های مو شده

و در نتیجه منجر به مقابله با پیری زودرس مو، رشد مجدد مو و تسریع رشد مو می شود.





:: برچسب‌ها: محلول ضد ریزش مو , شامپو ضد ریزش مو , محلول ضد ریزش , سرم ضد ریزش مو , درمان ریزش مو , شامپو ضد ریزش ,
:: بازدید از این مطلب : 228
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 17 شهريور 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: